четвъртък, ноември 19, 2009

Основи на рекламата II

Наред с функциите на микроравнище рекламата може да изпълнява и някои макроикономически фукции ,свързани с икономическия цикъл като :


циклична реклама - средство за въздействие върху пазара и за разширяване на потреблението в състояние на подем на икономиката ;


антициклична - средство за намаляване действието на неблагоприятните циклични фактори при депресия или при криза , като се стимулира търсенето и се ограничават спестяванията ;


нециклична - рекламата се засилва или ограничава в зависимост от обема на продажбите и положението на фирмата , като при намалено търсене на пазара се засилва общо интезивността на рекламата , а при засилващ се интерес и покупки интезивността се ограничава .



Основната задача на рекламата е да запознае потенциалните купувачи с дадена стока или услуга , да я направи търсена и желана , да поддържа изградения вече положителен образ за нея и т.н. , в резултат на което да се реализират проектираните печалби .


В зависимост от известността и положението на фирмата и на предлаганите от него стоки и услуги предмет на рекламата може да бъде :


фирмата (институционна реклама ) ;

търговската марка (маркова реклама ) ;

стоката или услугата (стокова реклама ) ;

комбинирана реклама - на фирмата и марката , на марката и стоката и т.н. ;

При определяне предмета (обекта ) на рекламата фирмата рекламодател трябва да е наясно за кои от стоките , услугите или дейносттта е необходима съответна реклама , дали да се акцентира на отделни изделия и на тяхната индивидуалност , или да се наблегне на търговската марка и фирмения стил .

Ефективното рекламно въздействие зависи също така към кого е насочено рекламното послание . Субект на рекламата е рецепиентът (получателят ) на рекламната комуникация - отделно лице или група хора към които е насочено рекламното послание . Субект на рекламата може да бъде :

адресатът като индивидуален рецепиент на рекламното послание , който е винаги конкретен (отделен читател , слушател , зрител , посетител и т. н. ) ;

целевата група , обединяваща лица , групирани по отношение на рекламирания обект чрез общи цели , интереси , мотиви или притежаващи общи характеристики спрямо него ;

аудиторията , представляваща съвкупност от лица , които контактуват постоянно или в определен период от време с помоща на конкретни комуникац. канали . Тя ключва и лица които не са потенциални купувачи , но до които достига рекламното послание .

следва продължение ... за рекламните цели на една фирма .






Няма коментари:

Публикуване на коментар