четвъртък, ноември 19, 2009

Основи на рекламата I

Рекламата е неразделна част от маркетинга и един от основните му елементи за проникване и въздействие върху пазара , за динамизиране на продажбите на вътрешния и на външните пазари . Убеждението , че рекламите са душата на търговията , утвърдило се преди векове , е актуално и днес .



Съществуват множество определения на рекламата . Едно от широко разпространените е това на Американската асоциация по маркетинг : "Рекламата е всяка форма на нелично представяне и лансиране на идей , стоки или услуги , заплащана от точно установен източник ".



Съществената роля , която рекламата играе в системата на маркетинга , я прави необходима , както за производствените , търговските , туристическите , транспортните , банковите , застрахователните и други предприятия , фирми , организации и институти , така и за потребителите . Следователно рекламата изпълнява редица важни функции :



информационна - да запознава предварително потенциалния кръг от купувачи с нова или модернизирана стока (услуга) чрез съобщаване на подробни сведения за качеството , цената , начина на употреба , местата за продажба и т.н. Информационната роля на рекламата включва създаване на представа у купувача за свойствата на даден продукт , който е най-подходящ за задоволяване на определена потребност . Този процес на познание служи като необходима предпоставка за осъществяване на пазарния акт покупко-продажба;



стимулираща - създаване на нови потребности , което разширява покупките , а чрез това дава нов импулс за производството ;


въздействаща - формира предпочитание към търговската марка , отличава рекламираната стока или услуга от тази на конкуренцията , изтъквайки преимуществата й , убеждава потребителя да купи именно нея ;


напомняща - поддържа на високо равнище осведомеността на потребителите на стоките , насърчава търсенето й , което е непосредствено свързано с увеличаването на пласмента на фирмата ;


социална - оказвайки въздействие върху общественото мнение , рекламата може да бъде използвана за решаването на някои социални задачи , за популяризиране и налагане на социално значими идей сред широката общественост в интерес на държавата и обществото като цяло ;


икономическа - информирайки и въздействайки върху потенциалните купувачи , рекламата стимулира продажбите , увеличава оборота и печалбите , подобрява финасовите резултати на рекламодателите ;

Няма коментари:

Публикуване на коментар